سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

خبر کده

به گزارش شبکه ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله
حسینیان در جمع نیروهای ستاد مشترک ارتش در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد
با تبریک سالروز فتح خرمشهر و در سخنانی با عنوان "عوامل، چگونگی‌ها و
چرایی‌های فتنه‌های مختلفی که در تاریخ انقلاب اسلامی از صدر اسلام تا به
حال اتفاق افتاده است"، افزود: در مراجعه به قرآن در پاسخ به این سوال
می‌بینیم که قرآن تعریفی از فتنه ارائه می‌دهد که الگوی خاصی دارد.

فتنه سال 88 تاسی گرفته از فتنه ناکثین، قاسطین و مارقین بود

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور
شوراهای مجلس با اشاره به تاریخ صدر اسلام به ویژه پس از حکومت علی(ع)
خاطرنشان کرد: بعد از این‌که حضرت علی(ع) به حکومت رسید این فرمول در قالب
سه فتنه ناکثین، قاسطین و مارقین یا همان جنگ جمل، صفین و نهروان شکل گرفت
و فتنه نامیدن آن ماخوذ از قرآن است.

حسینیان در ادامه با اشاره به اتفاقات پس از انقلاب
اسلامی در ایران از فتنه بنی‌صدر و منافقین یاد کرد و گفت: پس از انقلاب
اسلامی نیز سه گروه مخالفان ایدئولوژیک، منافقین و اصحاب دنیا با شعار
انحرافی ایجاد فتنه کردند و در فتنه 88 نیز الگویی که از قرآن به دست آمده
در این فتنه دیده می‌شود. اما در فتنه‌ها نقش این سه پایه اساسی متفاوت و
کم و زیاد است.

«حلقه کیان»، داعیه دار اندیشه لیبرالیسم

وی ادامه داد: بعد از انقلاب حلقه‌ای به نام حلقه کیان
به وجود آمد و مجله‌ای منتشر شد که نویسندگان آن افرادی هم‌چون حجاریان،
سروش، گنجی و افرادی که در فتنه اخیر دستگیر شده‌اند و برخی در خارج از
کشور علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند بودند که پس از انتشار 46 شماره
از آن می‌بینیم که در مبانی فکری آنان همه چیز به جز اسلام وجود دارد.

رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس با بیان
این‌که " مبانی فکری حلقه‌ کیان و الفاظ و مفاهیم آنان لیبرالیسم بود"
گفت: این مسائل همان چیزهایی که در دوم خرداد و دولت خاتمی نیز بر آن‌ها
پافشاری می‌شد که یکی از این موضوعات بحث سکولاریسم و جدایی دین از سیاست
بود که معتقد بودند اگر دین با سیاست و مسائل اجتماعی و قضایی جمع شود
باعث رکود دین خواهد شد.

مقدم دانستن اموال و فرزندان بر اعتقاد به اسلام و انقلاب

وی با تاکید بر این‌که " در جریان فتنه اخیر نیز هسته
اصلی آن همین افرادی بودند که اعتقاد دینی نداشتند و در مقابل نص قرآن به
تاویل و تفسیر به رای می‌پرداختند" افزود: در این جریان بسیاری از کسانی
که دنیاگرا بودند و اعتقاد به هویت، اموال و فرزندان خود داشتند و آن‌ها
را مقدم بر اعتقاد به انقلاب، راه امام(ره) و راه اسلام می‌دانستند، هرچند
سابقه درخشانی نیز داشتند که به قول مقام معظم رهبری بسیاری از خواص در
این جریان مردود شدند و همین مردودین در مقابل رهبری و امام به حق و مشروع
ایستادند و فتنه‌ای به وجود آوردند.

«انقلاب رنگی» تنها راه نفوذ آمریکا در بین حکومتهای حق طلب است

وی با اشاره به مساله انقلاب‌های رنگی افزود: حدود 30
تا 40 سال است که سازمان سیا به این نتیجه رسیده که دخالت مستقیم در
کشورها موجب بدبینی مردم نسبت به دولت‌های آمریکا می‌شود؛ بنابراین
سازمان‌هایی به نام سازمان‌های مردم‌نهاد به وجود آوردند تا ماموریت‌های
سازمان سیا در خارج از حوزه قدرت دولت انجام دهد که از مهم‌ترین آن‌ها
‌می‌توان به بنیاد سورس یا جامعه باز، بنیاد ملی برای دموکراسی، خانه آزاد
و موسسه آلبرت انیشتن اشاره کرد که کار آن‌ها کمک به اپوزیسیون حکومت‌هایی
که مورد توافق آمریکا نیستند است.

وی معتقد است: در جریان انتخابات اخیر بعد از این که
خاتمی و تعدادی از همین افراد با جورج سورس مهمانی برگزار کردند؛ رنگ سبز
را برگزیدند و خاتمی شال سبز را به عنوان یک نماد به گردن موسوی انداخت.

«تقلب» رمز عملیات فتنه گران بود

رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس با بیان
این‌که " در چند انقلاب به اصطلاح موفق رنگی کار از انتخابات آغاز شد و
عده‌ای با شعار تقلب تظاهرات کردند تا سرانجام حکومت سرنگون شد" گفت: در
ایران نیز از آن‌جا آغاز شد که شعار تقلب در قبل از انتخابات به وجود آمد
مباحثی هم‌چون تشکیل کمیته صیانت از آرا مطرح شد به طوری که پس از محاکمه
بسیاری از آن‌ها اعتراف کردند که تقلب رمز عملیات بود؛ چراکه می‌دانستند
امکان ندارد در مقابل گروه زیادی که نظارت دارند تقلبی صورت گیرد، بلکه
این رمز شعاری بود که همین بنیادها انتخاب کرده بودند.

وی گفت: رابطه‌ای که در جریان فتنه اخیر دیدیم درست
همان رابطه ای است که در جریان سه فتنه زمان حضرت علی (ع) یعنی منافقین،
دنیا‌طلبان و مخالفان ایدئولوژیک وجود دارد با این تفاوت که نقش خارجی و
مخالفان انقلاب در این فتنه پررنگ‌تر است؛ بنابراین می‌توان تعریفی از
فتنه در انقلاب اسلامی ارائه داد.

اتکاء به خداوند عامل پیروزی عملیات بیت المقدس بود

حسینیان با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و
مقایسه آن با جریان جنگ صفین نیز خاطرنشان کرد: وقتی عملیات بیت‌المقدس
برنامه‌ریزی شد خدمت امام(ره) رسیدند که امکانات ما در این حد بوده است و
قابل قیاس با امکانات دشمن نیست که امام (ره) فرمودند که با اتکاء به
خداوند عملیات را شروع کنید که یک عملیات افتخارآمیزی به وجود آوردند که
موجب غرور و افتخار نسل‌های آینده‌ کشور اسلامی خواهد بود.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 89/2/31 ::: ساعت 10:14 عصر :::   توسط خبر کده 
    نظرات شما: نظر
       1   2   3   4   5   >>   >